keresés:  

Online Ügyfélablak nyílik

Újabb ügyfélbarát elektronikus szolgáltatást vezet be az Önkormányzat, a Parkolás ügyintézésének megkönnyítésére.

Tovább bővíti online szolgáltatásainak körét a Budavári Önkormányzat. Az e-adózás után októbertől bevezetjük az „Ügyfélablak” rendszert is, amelynek segítségével az első gépjármű esetén a lakossági behajtási-várakozási és várakozási hozzájárulások („parkolási engedélyek”) kiadását tudják majd sorban állás nélkül, otthonról is kezdeményezni az I. kerületi lakosok.

Az új szolgáltatással az önkormányzat a parkolási engedélyek kiadását szeretné kényelmesebbé és gyorsabbá tenni az ügyfelek részére.

A kerületben állandó lakcímmel rendelkező gépjármű tulajdonosok számára az önkormányzat az első gépjármű esetében a regisztrációs díj megfizetését követően a korábbiakkal megegyező módon díjmentes parkolási lehetőséget biztosít parkolási engedély kiadásával, amelyet ezentúl már az online rendszeren keresztül is intézhetnek.

Az online ügyfélablak 2017. október 2. napjától a www.budavar.hu oldalról érhető el. Az ikonra kattintva először regisztrálnia kell az ügyfélnek (e-mail és jelszó megadásával), majd a rendszer által automatikusan generált és e-mail útján megküldött biztonsági kód megadását követően tud belépni a rendszerbe. Az ügyfelek adatainak maximális biztonsága érdekében minden egyes belépésnél a rendszer új ellenőrző kódot generál és küld a megadott e-mail címre, a belépés csak a kód beírása után lehetséges.

A lenyíló felületeken az ügyfélnek először el kell fogadnia a felhasználási és adatvédelmi tájékoztatót, majd meg kell adnia személyes adatait, valamint a tulajdonában/üzembentartásában lévő - adott címen első - gépjármű adatait. Ezt követően kerül sor a 2000 forintos regisztrációs díj megfizetésére, amely a rendszeren keresztül, banki átutalással vagy online bankkártyás fizetéssel egyenlíthető ki, erről az ügyfélablak e-mail útján visszaigazolást és számlát is küld az ügyfélnek.

Az ügyfélablak rendszer összeköttetésben áll a Belügyminisztérium, a Budavári Kapu Kft. és a Polgármesteri Hivatal Adó Csoportjának nyilvántartásaival. A hivatal munkatársai ezáltal ellenőrzik, hogy a kérelem jogos-e, a feltüntetett adatok egyeznek-e a nyilvántartásokban szereplőkkel és az igénylőnek nincs-e fennálló adótartozása. Amennyiben minden adat rendben van, a parkolási engedélyt e-mail útján megküldi a rendszer az igénylőnek. Ha a rendszer eltérést talál a megadott adatokban vagy adótartozás merül fel, azt jelzi az igénylőnek. Az adótartozást és az eltéréseket személyesen kell egyeztetni a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálati irodáján.

Az októbertől induló új szolgáltatásban a 2017-es évre szóló engedélyek lesznek intézhetők, várhatóan decembertől lesz lehetőség a jövő évi engedély iránti igények leadására. Amennyiben az online ügyfélablak sikeres lesz, a szolgáltatásait tovább bővíti az önkormányzat. A tervek szerint a jövőben lehetőség nyílik majd az úgynevezett második autóra igényelhető parkolási engedély, a gazdálkodói valamint az egészségügyi várakozási hozzájárulások igénylésére is. A fejlesztések megtörténtéig az utóbbi engedélyek a korábbiakkal megegyező módon személyesen intézhetők.